İNCİ BANKOĞLU EĞİTİM VE KÜLTÜR
VAKFI
EĞİTİM BURSLARI YÖNETMELİĞİ
Madde 1: AMAÇ
Bu yönetmelik, İnci Bankoğlu
Eğitim ve Kültür Vakfı Resmi Senedine uygun olarak verilen eğitim burslarının
uygulama esaslarını tespit etmek amacıyla hazırlanmıştır.
Madde 2: TANIMLAR
Yönetmelikte kullanılan
kısaltmaların anlamları aşağıda belirtilmiştir:
Vakıf : İnci Bankoğlu Eğitim
ve Kültür Vakfı
Resmi Senet : İnci Bankoğlu
Eğitim ve Kültür Vakfı Resmi Senedi
Yönetim Kurulu: İnci Bankoğlu
Eğitim ve Kültür Vakfı Yönetim Kurulu
Mütevelli Kurulu : İnci
Bankoğlu Eğitim ve Kültür Vakfı Mütevelli Kurulu
Bursiyer : Vakıftan burs
almaya hak kazanan öğrenci
Madde 3: BURS DUYURULARI VE
BAŞVURULARI
Vakıf tarafından sağlanan
burslar ve süreleri her akademik yıl başlangıcında Vakıf aracılığı ile
duyurulur.
Bursiyer adayları, Bursiyer
Bilgi Formu (EK-1) ve diğer ilgili belgeleri (EK-2)
Vakfa teslim etmek zorundadır. Bilgi ve belgelerinde eksiklik tespit edilen ve
süresi içinde yapılmayan başvurular değerlendirmeye alınmaz.
Burs başvurusunda teslim
edilen dokümanlar Vakfa ait olup, adaylara iade edilmez.
Madde 4: VASIFLAR
Bursiyer adaylarında aranan
başlıca vasıflar aşağıdaki gibidir:
a. T.C. Vatandaşı
olması,
b. Eğitimi
için maddi desteğe ihtiyacı olması,
c. Yüksek Öğrenim
Kurumlarında eğitim gören kız öğrenci olması,
d. Yüksek öğrenime girişte ve
öğrenim hayatının devamında tercihen başarılı olması.
Madde 5: BURSİYER SEÇİMİ
Vakıf Yönetim Kurulu üyelerinden
oluşan Burs Komisyonu; belirlediği burs kontenjanı ve bütçesi dahilinde 4.
Maddede belirtilen Bursiyer vasıflarına ilişkin bilgi ve belgeleri
değerlendirmek suretiyle bursiyerleri seçer. Burs Komisyonunun adayları
mülakata çağırma hakkı saklıdır.
Burs kontenjanının her yıl
Kurucu Vakfeden veya Mütevelli Kurulu tarafından belirlenecek olan oranı,
öncelikle İnci Bankoğlu Öğrenci Pansiyonundan mezun olan ve madde 4’teki
vasıflara uyan ve Burs Komisyonu tarafından yapılacak mülakat ile burs almaya
hak kazanan öğrencilere; diğer kısmı ise Bartın doğumlu veya Bartın'da yaşama
iradesi gösteren ailelerin çocuklarından bursiyer adaylarından şartlara
uyanlara tahsis edilecektir.
Vakıf bursları; karşılıksız
burslar, şartlı burslar ve özel burslar olarak ayrılır. Karşılıksız burslar;
Vakıf tarafından işbu yönetmelikte sayılan burs verme koşullarına uyan bursiyer
adaylarına geri ödeme yükümlülüğü içermeksizin ödenen burslardır.
Şartlı burslar; Vakıf
kaynakları dışında gerçek ve tüzel kişi veya kurumlar tarafından Vakfa yapılan
şartlı burs bağışlarından, şartlı bağış yapanın isteğine göre tahsis edilen
burslardır. Şartlı bağışçının istekleri öncelikle dikkate alınmakla birlikte;
Vakfın şartlı bağışı ve/veya şartlı bağış kriterlerinin tamamı veya bir kısmını
kabul etme konusunda karar verme hakkı saklıdır.
Özel burslar; sürekli olmayan
ancak Vakıf Yönetim Kurulu’nun belirlediği özel durumlara ilişkin (başarı hali,
yurtdışı temsili vb.) belirlenen zamanlarda verilecek burslardır.
Vakıf tarafından bursiyer
olarak seçilen öğrencilere burs bildirim mektubu gönderilir.
Madde 6: BURS MİKTARI VE
SÜRESİ
Burs miktarları her sene
Yönetim Kurulu tarafından belirlenir.
Burs süreleri öğrencinin
kayıtlı olduğu eğitim programının süresini aşmayacak şekilde Vakfın burs
statüsüne göre, Yönetim Kurulu tarafından tespit edilir. Hazırlık sınıfında
eğitim gören öğrencilerin burs sürelerine 1 (bir) yıl eklenir. Eğitim süresinin
hastalık ve benzeri özel mücbir sebeple uzaması halinde, bursiyer durumunu
Yönetim Kuruluna bildirir ve Yönetim Kurulu bursu devam ettirme veya ettirmeme
konusunda karar alır.
Madde 7: ÖDEMELER
Vakıf bursları, her
akademik yıl için 10 (on) aylık süreyi içerir. Tahsis edilen burslar,
bursiyerin banka hesabına aylık olarak transfer edilerek ödenir.
Madde 8: BURSLARIN DEVAMI
Yönetim Kurulu, bursiyerin
burs aldığı süre içerisinde bilgi ve başarısını bilmek istediğinde bursiyer bu
bilgileri vermekle yükümlüdür. Bu amaçla, her akademik yıl sonunda,
bursiyerlerden (EK-2)’deki belgeler istenir.
Evrakların teslim süresi ve
şartları madde 3’teki hükümlere göre uygulanır. Bir önceki dönemki
bursiyerlerin burslarının devam edip etmeyeceği 9. madde hükümlerine göre
belirlenmekle birlikte, haklı sebebi olan bursiyerlerin durumları, Vakıf
tarafından ayrıca dikkate alınır.
Madde 9: BURSLARIN KESİLMESİ
Aşağıda belirtilen durumlarda
burs tahsisi yapılmış öğrencinin bursunun kesilmesine Yönetim Kurulu tarafından
karar verilebilir:
a. Fiilen
öğrenciliğinin devam etmemesi veya sınıf tekrarı yapması,
b. Madde 4’teki
vasıfların devam etmediğinin tespit edilmesi,
c. Başvuru
sırasında eksik veya yanlış beyanda bulunduğunun tespit edilmesi,
d. İstenen bilgi
ve belgelerin zamanında Vakfa iletilmemesi,
e. Mezun olması veya burs süresini tamamlaması,
f. Yönetim
Kurulu’ndan yazılı onay almadan uzun dönem staj ve/veya muhtelif işler altında
staj amacını aşan gelir getirici ve/veya öğrenimine ara vermesini gerektirecek
çalışma programlarına dahil olması,
g.
Düzenli bir öğrenci yaşamının gereklerini yerine getirmeyerek, öğrenimin
aksatılması ve süre uzaması halinde, resmi belgelere dayanan hastalık
veya mazeretler sebebiyle öğrenimin aksadığı tespit edildiği takdirde; burs
verme süresinin uzatılıp uzatılmamasına karar verme yetkisi Yönetim Kurulu’na
aittir.
Madde 10: DİĞER HÜKÜMLER
Vakıf bursları; karşılıksız
burslar, şartlı burslar ve özel burslardan hiçbiri geri ödeme veya hizmet
yükümlülüğü içermemektedir.
Vakıf gerekli gördüğü hallerde
verdiği bursu hiçbir sebep göstermeksizin iptal etme hakkına sahip olup; burs
verdiği öğrencilere karşı hiçbir borç ve yükümlülük altında değildir.
Eğitim süresince vakıf
tarafından düzenlenecek olan toplantılara davet edildiklerinde katılmak
zorundadırlar.
Bursiyerler Vakıf İnternet
Sitesinde ve vakıf etkinliklerinde fotoğraflarının yayınlanmasını kabul
ederler.
Eğitimlerini tamamladıklarında
işe başladıklarında vakıf burs fonuna destek vermeleri tavsiye olunur.
Bursiyerler, burs müracaatı
yapmakla işbu yönetmelikteki tüm hüküm ve koşulları kabul ettiklerini beyan
ederler.
Madde 11: YÜRÜRLÜK
İşbu yönetmelik, Mütevelli
Kurul tarafından ... tarih ve ... sayılı kararı ile kabul edilmiş ve yürürlüğe
konulmuştur.
Vakıf, işbu yönetmeliğin
herhangi bir maddesini önceden bildirmeksizin Mütevelli Kurul’un kararı ile
değiştirmekte veya değiştirmeden farklı şekilde uygulamakta serbest olup;
değişiklikler Resmi Senedin ... maddesindeki nisap hükümlerine tabidir.
EK 1- BURSİYER BİLGİ FORMU
Burs Başvuru Formuna ulaşmak
için TIKLAYINIZ
EK-2
I. BURSİYER ADAYLARINDAN
İSTENEN BELGELER
1. Bursiyer bilgi
Formu (fotoğraflı)- (EK-1),
2. Nüfus cüzdanı
fotokopisi,
3. 2 (iki) adet
fotoğraf,
4. Öğrenci
belgesi(okul onaylı),
5. Aile gelir
durumunu gösterir belge[1],
II. BURSİYERLERDEN
İSTENEN BELGELER
Her bursiyer aşağıdaki
belgeleri her akademik yıl başlangıcında Vakfa bildirmek zorundadır:
1. Yüksek öğrenim
kurumundan alınan öğrenci belgesi(okul onaylı),
2. Ailenin ikamet
adresi ve iletişim bilgileri (telefon)
GELİR BEYANI HAKKINDA;
a. Anne ve/veya Baba
çalışıyorsa maaşını gösteren onaylı bir yazı veya bordro,
b. Anne ve/veya Baba
çalışıyorsa tacir, çiftçi, sanayici, serbest meslek sahibi veya esnaf olması
halinde vergi levhasının fotokopisi,
c. Emekliler için, sosyal
güvenlik kurumundan alınan maaşlarını gösterir belge,
d. Muafiyete tabi
çiftçiler için, muhtardan onaylı belge,
e. Muafiyete tabi
olmayan çiftçiler için, Tarım Bakanlığı veya Ziraat Odası’ndan onaylı belge,
f. Bursiyer Bilgi Formu
“V” numaralı bendindeki bilgiler